luns, 15 de agosto de 2016

Innovacións na editoras de literatura infantil. Luabooks

Unha editorial colombiana achega innovacións de interese ao respecto.
Segundo contan trátase de unir a tradición do papel coa innovación do dixital sen perder de vista a imaxinación. A editoral transmedia LuaBooks pretende que os contidos poidan fluír a través de diferentes plataformas desde o papel aos ordenadores, tablets e teléfonos intelixentes en formato libro tradicional ou interactivo, corto animado e aplicacións móbiles que se complementan consolidando unha nova maneira de ler.O obxectivo é conseguir experiencias de lectura memorables a través de múltiples linguaxes e sentidos, lendo e vendo, escoitando, construíndo, tocando  e narrando. Tecnoloxía BookTron con animación en 2D dun libro en papel. Xa lanzaron o primeiro libro infantil de realidade aumentada, El hombre Extraño, a partir dunha canción de Silvio Rodríguez
Unha serie de obras fanse presentes: Malaika, la princesa, El pájaro de los mil cantos, Un gato de verdad, El vendedor de sandías,...
Vexamos...

domingo, 14 de agosto de 2016

Pacto pola lectura

Unha lectura de xornal atrasado falaba de que o Cabildo de Gran Canaria asume e respalda o Pacto pola Lectura. Un pacto que ten como obxectivo "posicionar o libro, a lectura e a escritura no centro de atención da vida cidadá como motor de cambio dos seus hábitos culturais e base sólida para o seu desenvolvemento económico e social"
Que boas palabras, só falta levalas do papel á realidade! 
Haberá que traballar neste sentido. Haberá que ver se vai mellor o método indutivo ou o dedutivo, se partir do pacto ou da lectura a pé de libro ou pantalla, se partir das grandes palabras... ou dos actos cotiáns que constrúen outro mundo.

mércores, 10 de agosto de 2016

Pregón da Feira do Libro de Sevilla, dedicada ao libro infantil

Rodríguez Almodóvar realizou o pregón "Algo máis que entretemento" co que se inaugurou a Feira do Libro de Sevilla: 
«En plena revolución tecnolóxica xa nin se sabe cando foi aquel día en que xurdiu o concepto, máis ben máxico, de literatura infantil. Talvez foi aquela tarde memorable do 4 de xullo de 1862, cando o profesor de matemáticas do Trinity College empuxou a Alicia á cova do inconsciente». Literatura infantil, si, e xuvenil? «Ese é un concepto se cabe máis esvaradío», dixo. Aínda que a súa orixe albíscao na súa propia biografía: «Creo que foi coa lectura de tres libros: Viaxe á lúa, de Xullo Verne; As aventuras de Guillermo Brown, de Richmal Crompton, e o anónimas Mil e unha noites».
Sexa como for o caso é que «o invento da literatura infantil e xuvenil, funcionou». «En certos casos converteuse nun salvavidas do sector, ao redor dun 15% mantense grazas a eses libros. E ata houbo escritores de "literatura seria" que miraron un día á infantil ou á xuvenil», reflexionou Rodríguez Almodóvar.
Con todo, a literatura infantil é tamén a invisible: «Só un par de veces ao ano repárase na súa existencia. Por iso agradezo tanto que esta Feira do Libro se lle dedicara, á invisible, sen o menor recato e sen encomendarse a Deus nin ao diaño». «Hoxe ata se lle está pedindo a esta literatura que fagan o que outros non saben facer: crear lectores», dixo.
Pero o pregoeiro reflexionou nas profundidades do xénero, na trastenda onde se explica por que funciona todo isto. «Agora comprendemos moito mellor aquela insistencia dos nenos en escoitar repetidamente una mesma historia, sen cambios nin engadidos. Porque lles axuda a construír o andamiaxe mental, a básica e simple capacidade do coñecer, aquilo que Machado chamaba "as entendedeiras", asegurou. «Por iso é polo que canto mellor estea construída unha historia, ou máis atractivo sexa un poema, polos seus diversos ritmos, máis se adapten a esa función primeira da mente. Non é nin sequera preciso que informen de contidos concretos. Serve o puro disparate, pero que estea ben dito e ben construído», engadiu despois ao fío do tema.
Pero, «que contarán ou que cantarán as nais polas noites, neses campamentos do horror, e neses bloques onde xa non se acende a luz, porque hai que elixir entre comer ou quentarse?». «A opción non é unha infancia sobreprotexida. Convén poñerlle palabras aos medos e ás pulsións inconfesables. Para iso están os Pulgarcitos e todas as Blancanieves e Cincentas que no mundo foron".
Son... grandes opinións.

luns, 8 de agosto de 2016

Taboleiro do libro galego (xuño - xullo)

Tomado de Caderno da Crítica (Ramón Nicolás), porque nunca está de máis ver o que se vende, o que se considera "mellor"...

1º-. Ramón Nicolás, O espello do mundo, Xerais.
2º-. Inma López Silva, Aqueles días en que eramos malas, Galaxia.
3º-. Manuel Gago, O anxo negro, Xerais.
4º-. María Reimóndez, A dúbida, Xerais.
5º-. María Solar, As horas roubadas, Xerais.
6º-. Diego Giráldez, Galería de saldos, Xerais.
7º-. Francisco Castro, Amor é unha palabra coma outra calquera, Galaxia.
8º-. Manuel Rivas,  O último día de Terranova Xerais.
9º-.  Xosé Monteagudo, Todo canto fomos, Galaxia.
10º-. Miguel Anxo Murado, Libro de horas, Galaxia.
11º-. Miguel Anxo Fernández, Un dente sen cadáver, Galaxia.
12-. VV.AA., Contos do Sacaúntos. Romasanta, o criminal, Urco.
13º-. Xabier Quiroga, Izan, o da saca, Xerais.
14º-. Fran P. Lorenzo, Cabalos e lobos, Xerais.

POESÍA

1º-. María do Cebreiro, O deserto, Apiario.
2º-. Carlos Negro, Masculino singular, Xerais.
3º-. VV.AA., 6 poemas 6. Homenaxe a Federico García Lorca, Biblos.
4º-. Gonzalo Hermo, Celebración, Apiario.
5º-. VV.AA.,  Dez anos na Porta, A porta verde do sétimo andar.

ENSAIO-TEATRO

1º-. Isidro Dubert (ed.), Historia das historias de Galicia, Xerais.
2º-. Esther F. Carrodeguas, Voaxa e Carmín, Difusora.
3º-. VV.AA., Atlas arqueolóxico da paisaxe galega, Xerais.
4º-. X.M. Beiras, O proxecto común da nación galega, Laiovento.
5º-. Uxío-Breogán Diéguez Cequiel (coord.) , As Irmandades da Fala (1916-1931), Laiovento.
6º-. VV.AA., Poesía hexágono, Apiario.

XUVENIL


1º-. Ledicia Costas, Jules Verne e a vida secreta das mulleres planta, Xerais.
2º-. Fran Alonso (ilustrador Dani Padrón), Contos nerviosos, Embora.
3º-. Antonio G. Teijeiro, Raiolas de sol, Galaxia.
4º-. Manuel Sánchez Gálvez, Maelström, Maelström, Galaxia.
5º-. Celia Díaz Núñez, A boca do monte, Galaxia.

INFANTIL

1º-. Ledicia Costas-Víctor Rivas, Esmeraldina, a pequena defunta, Xerais.
2º-. Ledicia Costas – Víctor Rivas, Escarlatina, a cociñeira defunta, Xerais.
3º-. Justin Richardson e Peter Parnell, Con Tango son tres, Kalandraka.
4º-. Federico Fernández e Germán González, Balea, Kalandraka.
5º-.  El Hematocrítico, Feliz Feroz, Xerais.
6º-. Manuel Rivas, Bala perdida, Xerais.
7º-. Gracia Iglesias e Rosa Osuna (ilustración), O fío, Kalandraka.
8º-. Eli Ríos, Marta e a píntega, Galaxia.

LIBROS CD-DVD

1º-. Paco Nogueiras e David Pintor,  Brinca vai!,  Kalandraka.
1º-. Sérgio Tannus e Luís Barbolla (ilustracións), Alegría!, Galaxia.
3º-. Paulo Nogueira e Magoia Bodega (ilustracións de Mariona Cabassa), Non hai berce coma o colo, Kalandraka.
4º-.  Uxía e Magín Blanco, Canta o cuco, Galaxia.
5º-. Gelria, Cantos de poeta, Gelria.

BANDA DESEÑADA

1º-. Miguelanxo Prado, Presas fáciles, El Patito Editorial.
2º-. Luís Davila, O bichero VI, Edición do autor.
3º-.  Xosé Tomás, Manual de escola, AS-PG.

VARIOS
1º-. Benigno Campos, Peixes e mariscos, Galaxia.
2º-. VV.AA., Luzes de Galiza, nº 32.

xoves, 4 de agosto de 2016

Opinión de librería

Peira sinala: "A expresión, a sintaxe, a sonoridade e sobre todo as ilustracións son as que conforman o que o neno e a nena escoitan e len. Hai libros que son cantos rítmicos aínda que non se cingan a un tema. Son poesía e danlle vida á palabra lida e cantada".
Os libros infantís son o primeiro contacto que teñen os mozos coa arte, por iso Purman considera que "é moi importante que teñan a oportunidade de coñecer ilustradores talentosos e autores que queiran contarlles algo máis que unha historia aleccionadora". E neste sentido é que a imaxe e o texto son igual de importantes á hora de falar deste xénero.
Son... opinións.

martes, 2 de agosto de 2016

Memorias dun neno labrego en esperanto

Resultado de imagen de MEMORIAS DUN NENO LABREGO + ESPERANTO
A obra máis reeditada e traducida celebra o seu 55 aniversario o mesmo ano  en que poderá comezar a lerse en esperanto. O tradutor é o filólogo vigués Suso Moinhos e a editorial Mondial, ubicada en Nueva York. Esta obra irá acompañada polas ilustracións de Díaz Pardo.
A primeira novela galega traducida a este idioma universal foi Retrincos de Castelao.
"O galego é a miña filla biolóxica e o esperanto, a adoptada, pero ás dúas as quero por igual", di Moinhos.